βρίσκεστε εδώ: Αρχική σελίδα \

Πρεμιέρα για το “θέρμανσης” με απειλές και καθυστερήσεις…

Καθυστερήσεις στην έκδοση κρίσιμων υπουργικών αποφάσεων όπως αυτή για το επίδομα θέρμανσης, μαζί με απειλές από τους πρατηριούχους ότι από τη προσεχή Δευτέρα δεν θα παραλαμβάνουν πετρέλαιο θέρμανσης, συνθέτουν το τοπίο, πέντε μόλις ημέρες πριν την έναρξη της διάθεσής του.

Κι αυτό καθώς στο υπ. Οικονομικών εκκρεμεί ακόμη η έκδοση της απόφασης για το επίδομα θέρμανσης, ενώ δεν έχει δημιουργηθεί η ηλεκτρονική εφαρμογή που θα υποστηρίζει τις επιστροφές φόρου σε όσους καταναλωτές τις δικαιούνται με βάση εισοδηματικά και άλλα κριτήρια. Επίσης, αν και πρόκειται για τυπική διαδικασία, εκκρεμεί και η έκδοση της υπουργικής απόφασης για την εξίσωση των φόρων του ντίζελ με του θέρμανσης (της μείωσης δηλαδή του ΕΦΚ από τα 412 στα 330 ευρώ/1000λίτρο).

Στην γνώριμη για τα ελληνικά δεδομένα αυτή εικόνα, ήρθαν να προστεθούν από χθες και οι βενζινοπώλες. Ζητούν να μην εξισωθεί ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης με το κίνησης, και απειλούν με «αποχή» από τις παραλαβές πετρελαίου αν δεν εγκατασταθούν συστήματα εισροών- εκροών όγκου καυσίμων, όχι μόνο στα πρατήρια αλλά σε όλα τα στάδια της αλυσίδας διακίνησης καυσίμων, δηλαδή και στα διυλιστήρια όπως και στις εταιρείες. Πρόκειται για μια από τις διατάξεις του νόμου που ψηφίστηκε το Μάρτιο (ν.4072/2012) για τη πάταξη του λαθρεμπορίου, και που η εφαρμογή της εκκρεμεί, όπως άλλωστε και όλων των άλλων (GPS στα βυτιοφόρα, κλπ), αφού δεν έχουν ακόμη εκδοθεί οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις.

Έχει ενδιαφέρον πάντως ότι ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης με τον οποίο και συναντήθηκαν χθες οι πρατηριούχοι, φέρεται να δεσμεύτηκε απέναντί τους ότι η υπογραφή της σχετικής απόφασης είναι θέμα χρόνου. Την Παρασκευή θα γίνει και νέα συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών.

Ευθύνες στη πολιτεία…

Η ειρωνεία είναι ότι τόσο τα διυλιστήρια όσο και οι εταιρείες διαθέτουν ήδη τέτοια συστήματα εισροών- εκροών, και συμφωνούν με το αίτημα των πρατηριούχων, εκείνη ωστόσο που είναι ανέτοιμη είναι η ίδια η πολιτεία, που ψήφισε και το νόμο.

Διότι, όπως συνέβη και με τα συστήματα εισροών εκροών στα πρατήρια όπου μόλις πρόσφατα η αρμόδια επιτροπή του υπ. Οικονομικών κατέληξε στις προδιαγραφές του λογισμικού που θα ελέγχει «online» τις κινήσεις καυσίμων, η ίδια ακριβώς διαδικασία θα πρέπει να γίνει και για τους δύο άλλους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας. Να καθοριστούν δηλαδή οι προδιαγραφές των μηχανημάτων αλλά και του λογισμικού που θα «τσεκάρει» τη διακίνηση των καυσίμων από τις δεξαμενές των διυλιστηρίων και των εταιρειών. Τίποτα δεν έχει γίνει προς αυτή την κατεύθυνση.

Όπως φέρεται να είπε χθες στους πρατηριούχους, ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης, αμέσως μόλις η αρμοδία επιτροπή του υπουργείου ολοκληρώσει το πόρισμά της για τις προδιαγραφές του λογισμικού που θα ελέγχει τις συναλλαγές των πρατηρίων, τότε θα υπογραφεί και το σύνολο των αποφάσεων που εκκρεμούν για την εφαρμογή του νόμου πάταξης του λαθρεμπορίου, μεταξύ των οποίων και εκείνη για τα συστήματα εισροών- εκροών σε διυλιστήρια – εταιρείες.

Προς 1,35-1,40 ευρώ

Όσο για την τιμή στην οποία θα ξεκινήσει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης, χθεσινές εκτιμήσεις από πλευράς των διυλιστηρίων, αλλά και των εταιρειών, έκαναν λόγο για 1,36 ευρώ/ λίτρο. Πρόκειται για τιμή με αποκλίσεις προς τα πάνω ή προς τα κάτω, αναλόγως με τον όγκο της παραγγελίας, το αν η παράδοση είναι σε απομακρυσμένη περιοχή, κλπ.

Η τιμή αυτή είναι από 35% έως 40% υψηλότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι όπου το πετρέλαιο θέρμανσης είχε κάνει «πρεμιέρα» κοντά στο 1 ευρώ το λίτρο, για να πέσει ελαφρά κάτω από τη τιμή αυτή κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.


Σχετικά θέματα