βρίσκεστε εδώ: Αρχική σελίδα \ Πετρέλαιο

Στο 90% η πτώση ζήτησης στο πετρέλαιο θέρμανσης

Η πρωτοφανής πτώση της ζήτησης στο πετρέλαιο θέρμανσης, οδηγεί τον κλάδο σε πλήρη ανασχεδιασμό της εμπορικής τους πολιτικής, καθώς το συγκεκριμένο καύσιμο, έχει πάψει να αποτελεί ένα από τα βασικά προϊόντα που εμπορεύονται.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η μείωση της ζήτησης φτάνει και το 90% σε σχέση με πέρυσι. Ως αιτία αναφέρεται ο συνδυασμός της αυξημένης τιμής, με τις καλές ακόμη καιρικές συνθήκες και την αποθεματοποίηση που έκαναν πέρυσι οι καταναλωτές ενόψει αύξησης του φόρου από τον Οκτώβριο.

Ειδικότερα οι εταιρείες επισημαίνουν ότι η αυξημένη τιμή με την οποία πωλείται πλέον το θέρμανσης, οδηγεί όλο και περισσότερους καταναλωτές στην επιλογή εναλλακτικών καυσίμων, όπου αυτό είναι δυνατόν (πέλετς, ξυλόσομπες, τζάκια, θερμοπομποί, φυσικό αέριο, αντλίες θερμότητας κλπ).

Οι εκτιμήσεις από την αγορά πετρελαιοειδών, είναι ότι η τάση αυτή θα παγιωθεί με αποτέλεσμα οι εναλλακτικές τεχνολογίες θέρμανσης, σε συνδυασμό με την οικονομική αδυναμία καταναλωτών, να περιορίσουν τη ζήτηση σε σημαντικό ποσοστό.

Πέρα από αυτά οι εταιρείες του κλάδου εκτιμούν ότι σε μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βάση, το πετρέλαιο θέρμανσης θα υποστεί «επίθεση» από το φυσικό αέριο, ακόμη και σε περιοχές που δεν είναι συνδεμένες με το δίκτυο.

Ήδη υποψήφιοι αγοραστές της ΔΕΠΑ, έχουν δημοσιοποιήσει σχέδιά τους για τη δημιουργία μικροδυκτίων φυσικού αερίου σε απομονωμένες περιοχές (νησιά ή περιοχές που δεν συνδέονται με τα δίκτυο μεταφοράς). Τα μικροδύκτια θα τροφοδοτούνται είτε από μεταφερόμενο οδικώς συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), είτε από μικρές μονάδες αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου (κυρίως νησιά). Ας σημειωθεί δε ότι και η ΔΕΠΑ μελετά ήδη παρόμοια σχήματα. Ωστόσο όλα αυτά τα διατηρεί στη φάση του σχεδιασμού, ενόψει ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.

Σε κάθε περίπτωση η μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης, σε συνδυασμό με τις αλλαγές που επέβαλε η τρόικα στην αγορά με τα προαπαιτούμενα για τη δόση και τον εφαρμοστικό νόμο (έμφαση στα ανεξάρτητα πρατήρια), αλλάζουν σταδιακά τις συνθήκες λειτουργίας της και θα οδηγήσουν σε ανακατατάξεις.

Μιχ. Καϊταντζίδης

(euro2day.gr)